Wat is de beste lak voor uw auto?

wrap car

 

In plaats van naar de wasstraat te gaan om uw auto schoon te maken, waarom probeert u uw auto niet te coaten? Het is zo veel gemakkelijker, vriendelijker en kosteneffectief. Het beste deel is, kunt u het thuis doen.

De gemiddelde Auto wrappen verliest tot 80% van zijn waarde tijdens het wasproces zelf, dus tot $80 is alles wat nodig is om uw auto weer te laten glimmen en glanzen, hem te laten schitteren en glinsteren. Nog beter, als je de tijd neemt om het wekelijks schoon te maken, zoals de meeste auto schoonmaak handleidingen suggereren, dan kan die wasbeurt je gemakkelijk duizenden dollars, tijd en energie besparen.

Zelfs de professionals maken auto’s schoon met de minimale krachten die voorhanden zijn, maar toch laten ze bijna altijd motieven achter en die afschuwelijke oranje vlekken die niemand graag schoonmaakt, zelfs niet onder de meest ‘snikkende’ omstandigheden. Zelfs het elke week met de hand verbeteren van de glans, zoals de meeste professionele handboeken voor het poetsen van auto’s suggereren, kan maar tot op zekere hoogte gaan. Wat dacht u van het coaten van uw auto?

steenauto Verf

erythaan, waar, maar toch iets duurder dan verf op silica-basis, waar iedereen het over heeft. Steenkoolverf is een emaillering van de meest voorkomende soort autolak, op aproleum-basis. Het wordt gevormd wanneer de oppervlakken aan de uiteinden van schoendozen en boordstenen met elkaar in contact worden gebracht door een oplossing van zuur en water. Bij het bakken van een oppervlak breken de chemicaliƫn de verf af en verliest deze zo veel van zijn doorzichtigheid, zodat hij in feite vast is en tegelijkertijd ademt. Stone-car paint is uitgevonden door de autoliefhebberspers The Society of Automotive Engineers (SAE), die waarschijnlijk het meest tevreden zal zijn.

steen-metaal verf

De andere soort verf is de metallic verf, die zo is vervaardigd dat hij sterk lijkt op de buitenkant van een fraai stuk zilver of platina – als in plaats daarvan maar de andere soort verf was aangebracht. Het is “hot-glue” verf, wat betekent dat er alleen aan de bovenkant een zeer kleine hoeveelheid verf zit.

metallic autolak

Net als de verf voor steenauto’s, werd metallic verf ontwikkeld door de autoliefhebbers. De surrealisten waren waarschijnlijk de eersten die metallic lakken ontwikkelden en ermee experimenteerden, en vrijwel alle betere lakken zijn nu synoniem geworden met deze term. De surrealisten waren ook de eersten die de ” Meervoudige lagen email en lak ” methode toepasten, dus geĆ«mailleerde verf is waarschijnlijk de beroemdste vertegenwoordiging ervan. Als u zich afvraagt wat een “Meervoudig-lichttransmissieverfsysteem” is, dan hoeft u zich dat niet meer af te vragen.

metallic verfsysteem

Alle verfsoorten die we vandaag kennen, worden ingedeeld in twee systemen: het conventionele systeem, en de systemen met en zonder begrenzende vlakken.

Met begrenzende vlakken:

-Blanken in de grensvlakken bieden de beste bescherming voor de lakafwerking. Ze zijn het minst glanzend, en dus het beste voor beginners.

-spuiters worden meestal gebruikt in de duurdere auto’s, en in die met een nogal deftig uiterlijk. Bij dit type lak wordt het spuitwerk van boven naar beneden, van voor naar achter, uitgevoerd. De achterkant wordt aan het begin van de slag gespoten, en vervolgens wordt de carrosserie van boven naar beneden bedekt, waardoor het er gelijkmatiger uitziet. Het maakt niet uit of de auto een beetje of veel oud is, u kunt er vrijwel zeker van zijn dat hij er goed uitziet.

Met geen begrenzende vlakken:

-mannen zijn voor de stok-werkers. Zij zijn de kerels die het niet eens zijn met de regels van de weg en liever aan hun vrachtwagens werken. Zij brengen helemaal geen grensvlakken aan, en dus wordt de hele carrosserie van de auto gespoten met ongeveer evenveel verf als een stukje decoupeerzaag. Dit gaat gepaard met veel heen en weer, en behoorlijk wat inspanning. Voor dit soort verf, nogmaals, als je een beginner bent, ga je veel plezier hebben.

Dus, als je de vraag stelt welke lak je auto moet hebben, heb je nu die cruciale vraag beantwoord. Een belangrijke factor is natuurlijk het tijdstip van aanbrengen. Zoals gezegd, is het meestal het beste om tot het laatste moment te wachten, maar soms kan een auto al een paar weken voor de show klaar zijn; dan begint de spanning pas echt te komen!