Autobanden Valkenswaard

 Autobanden Valkenswaard

 Autobanden Valkenswaard

Vervolgens lees je de hoogte van de velgen af ​​om een ​​idee te krijgen hoeveel gewicht het wiel kan dragen.

Velgmaat: De velgmaat wordt bepaald door de diameter van de velg inclusief de boutcirkel van het wiel te meten. Dit wordt gemeten gerekend met de diameter van het wiel wanneer het wordt losgeschroefd. Velgmaten zijn er dus in twee maten: .143 Ombouw is mogelijk wanneer uw wieldiameter afwijkt van de afmeting van de velg.

Velgmaat: Dit is de maat van de boutcirkel van het wiel. Wielen zijn verkrijgbaar in .143 of 17-inch. Een .143 wiel is kleiner dan een 17-inch wiel. Center caps en fender covers kunnen 17 inch zijn, maar moeten voorzien zijn van een .17 conversie ketting.

De . schurken en uitbreidingen: Er zijn twee soorten wielverlengingen. Dit zijn het PIRE X PROBLEM en de slagmoersleutelverlenging. Ze verschillen van de wielnokken door de manier waarop ze aan de band zijn bevestigd. PIRE-acroniemen: PROBLEEM (P bite & RHO). Het is een elektrische velgbeschermer voor de alleen elektrische band. U heeft dit speciale type wieldoppen, het slot en de sleutel, niet nodig om een ​​band op uw velg te bevestigen. Elektrische wielstickers zijn HC-blokkerende wielnokken. Ze zijn langs de velg bij de rand geplaatst. De band is horizontaal gebalanceerd onder een kleine hoek naar het midden van het wiel. Er zijn GEEN handvatten voor wielstickers. Bijlagen worden op twee manieren gemaakt. Ofwel drukgesmeerd of een luchtafdichting. De acceptabel sterke wrijving tussen de metalen onderdelen zorgt voor een langdurige periode van zeer weinig koppel, wat voortijdige bandenslijtage zou veroorzaken. Ter vergelijking veroorzaakt het aanbrengen van luchtlippen onmiddellijke bandenslijtage.

wielsloten: Bij gebruik van een wielslot moeten deze worden afgebroken en moet er een nieuwe worden gemonteerd. U kunt de band van de velg scheiden door middel van compounds of mechanisch duwen. Wielvergrendelingen kunnen worden in- of uitgeschakeld door middel van een hendel aan de zijkant van het wiel. Een aparte hendel voor het ontkoppelen van het slot kan worden gekocht.

wielbouten: Deze zijn permanent aan het wiel bevestigd. Noppen kunnen van 3 varianten komen: gegroefd, gegroefd en kruiskop. Alleen sleufnoppen kunnen lek raken door scherpe banden. Omdat ze op hun plaats zijn geschroefd, moet een sleutel worden gebruikt om ze los te maken. Auto-experts beweren dat groef- en kruiskopbouten iets minder effectief zijn omdat groef gemakkelijk met lucht kan worden gevuld. Auto-experts zijn het erover eens dat de groef een iets beter ontwerp is, omdat een vaste banddop uiteindelijk zal verslijten wanneer hij wordt doorboord door lucht.

cilindrische luchtinlaat- en uitlaatkleppen Dit type kleppen is ontworpen voor interne verstijving in plaats van voor aanscherping.

keramisch gecoat rubber Soms brengen fabrikanten een beschermende coating of voering aan op kleppen. Deze voeringen worden meestal toegepast wanneer de diameter van de luchtklepsteel wordt verminderd door het vreemde materiaal, anti-grit reiniging/zeep. Deze voering is bestand tegen zware omstandigheden. Toepassing van beschermende voeringen vermindert de kans op schade aan de klep. Wanneer de diameter van de luchtklepsteel kleiner wordt, wordt het moeilijker voor de luchtklep om de lucht samen te drukken. In de basisband kunnen de voeringen worden opgepompt om de kans op schade te verkleinen. Aan de voor- en achterkant van het voertuig worden de voeringen meestal beschermd door een plastic schild.

metalen kleplichaam. Wanneer wijzerplaten, nokkenassen of tandwielen worden gemonteerd, komen deze meestal in contact met de interne ring op de compressieband. Dit veroorzaakt meestal schade aan het kleplichaam, maar het moet worden gerepareerd. De reparatiekosten zijn afhankelijk van de opgelopen schade. Soms wordt het beschadigde gebied ringgeventileerd en wordt er lucht door het beschadigde gebied gepompt totdat de gewenste werkdruk is bereikt. Het beschadigde gebied moet dan vlak worden afgesneden.

metalen luchtinlaatbuis Over het algemeen worden metalen luchtinlaatbuizen gebruikt voor het koelen van de lucht die de auto gebruikt, zodat het motortoerental en de temperatuur altijd worden geregeld. Luchtbanden gebruiken meestal luchtinlaten. Deze luchtinlaten komen in slangen, jerrycans of cilinders en hebben een inlaatleiding direct naar de motor.